Fear

Man börjar att bli rädd att förlora mina vänner. Det är de som man vet vart man har dem. Fast någon hit och dit som man blir så rädd att tappa taget med. Ett långsamt förväl eller låta det rinna i sanden är inte det jag vill. Jag ser osäkerheten i ögoen när man säger orden vill inte släppa taget. Eller att de orden har inte slagit dem i huvudet utan ger dem istället en rak höger. Låta en vänskap gå vill jag inte, men tvinga den vara kvar är inte ett alternativ.
Vill att kompisarna ska vara kvar för att de vill inte för att man tvingar.
En osäker vänskap drar en mil ifrån varandra. Jag kanske bara har fått en fnatt för att klockan är så mycket, men jag har sett när mina närmsta vänner tappat bort sin vänskaper. Se hur deras hjärtan tappar ett hjärtslag som tar de mer isär. Tanken att de kunde vara vänner än får dem att dra sig tillbaka där allt var enkelt eller man trodde var enkelt.
Vill inte förlora de jag har, förlora de som jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0