Hur ni kan fixa era bilder på det enklaste sättet

Detta förslag kanske några av er redan vet eller så är det en nyhet.
Det finns en hemsida som heter www.picnik.com. Då kommer ni komma in på en sida som ser ut såhär :


Det jag har skrivit är att ni ska klicka på " Get started now!".



Ni klickar på "upload a photo", sen så väljer ni erat fotot klickar på okej och börjar.


Såhär ser det ut när ni börjar. Inte med den bilden utan med eran egna. Tänkte hjälpa er lite på traven.
Undo = den ångrar eller går steg för steg bakåt så ni kan ångra er.
Crop = Det är att man kan klippa i bilden, om det skulle komma en katt när ni tar kort så kan ni ta bort  den genom att klippa bort det.
Rotate = det är att om man vill vända bilden upp och ner eller åt sidan mm.

När ni är klara här klickar ni på Create och då kommer ni kunna skriva texter och ändra färger. Men eftersom detta är gratis så kan ni inte få göra allt eller få alla märken man kan sätta på bilderna. Ni märker vilka saker ni inte kan använda mm. Det viktigaste är att läsa och om ni inte förstår så testa och se vad som händer. Ni kan alltid ångra er genom att klicka på Undo.

Sen hur ni ska få bort finnar, det är faktist väldigt enklet.
Ni går in på Photoshop (PS är förkortningen). Laddar upp en bild på er själva eller en vän.


Den som jag har gjort en cirkel runt liknar ett plåtser. Ni tar den och klickar på de områderna ni skulle vilja dölja. Man kan dra men då blir det så konstigt så jag skulle ha valt så liten cirkel som ni kan (ni fattar vad jag menar när ni väl gör det) och klicka. Det blir bäst resultat. Man kan klippa i sina bilder på PhotoShop, men det är för komplicerat tom gör mig :)


Hoppas ni får anvädning av det här:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0