Första dagen i min nya skolan

Men det är inte bara en skola utan jag ska börja gymnasiet. Jag är så otroligt nervös!
Jag pratar med mina vänner och de är lika nervösa de med. Man oroar sig för om man blir omtyckt, om man ser bra ut eller om det är något man behöver ändra.

Stoppa er redan där, inget behövs att ändras. När man är sig själv så är det den bästa känslan någonsin. Skit i om eran skola har ryktet att vara fjortisar eller emosar, kom dit som den ni är och skin av självförtroende.

Det kan jag själv säga, jag försöker att inte dömma. När det kommer en ny in så ger jag den personen en chans, men om den personen har en attetyd och gör onördiga kommentarer. Om personen gör det så får den ett helt annat kroppspråk, jag stör mig på allt personen säger, men jag nämner inget. För att om man har en åsikt som inte är snäll så att säga så ska man inte säga något alls, bara för den personen man litar som mest om man måste få ut det.

Alla är som de är och om man ska anpassa sig så kommer man tappa bort sig och hitta den personen igen kan ni bara glömma. För det finns de som har gjort det, men blir aldrig som förr. Ni måste hålla i den ni är för det är för erat eget bästa. Alla är underbara på sina egna sätt:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0